FANDOM

Grand Theft Auto IV (4)
Yayımcı(lar) Rockstar Games
Dağıtımcı(lar)

Take Two Interactive

Steam

Yapımcı(lar)

Rockstar North

Rockstar Toronto (PC)

Tasarımcı(lar)

Simon Lashey

Keith McLeman

Seri Grand Theft Auto (Seri)
Platform

PlayStation 3

PC

Xbox 360

Motor

RAGE

Kahraman Niko Bellic
Çıkış Tarihleri

PlayStation 3 : 29 Nisan 2008 (Amerika, Kanada, Avrupa ve Avustralya Kıtası)

Xbox 360 : 29 Nisan 2008 (Amerika, Kanada, Avrupa ve Avustralya Kıtası)

PC : 2 Aralık 2008 (Amerika ve Kanada)

Grand Theft Auto IV (GTA 4), Grand Theft Auto serisinin 11. oyunudur. Oyun Rockstar North tarafından geliştirilmiş, 29 Nisan 2008'de Amerika, Kanada ülkelerine, Avrupa ve Avustralya Kıta ve ülkelerine çıkmıştır. Oyun ilk olarak PlayStation 3 ve Xbox 360 platformlarına çıkmıştır. Ardından beklenilen ilgiyi karşılaması nedeniyle 2 Aralık 2008'de bu sefer PC platformuna çıktı. GTA 4'e daha sonra "Tüm zamanların en başarılı Açık Dünya Oyunu Rekoru" verilmiştir. Bunun yanında oyun çok fazla övgü ve ödülde almıştır. 

Ana Karakter: Niko BellicEdit

İlk defa seride Amerikan Kültürüyle haşır neşir olmayan bir karakteri canlandırıyoruz. Avrupa'da doğup büyümüş Niko Bellic, askerlikte grubuna ihanet eden haini bulmak için Liberty City'ye gelir. Neden mi? Çünkü kendisi dışında saldırıdan kurtulanlardan birisi Liberty City'de yaşamaktadır.

Niko'nun hikayesi böyle başlasada kuzeni Roman Bellic'in berbat yaşamı onu Liberty City'nin karanlık yer altı dünyasına atar. 

Fakat aslında Niko'da o kadar temiz birisi değildir. Savaş sonrası iş bulamayan Niko Bellic Avrupa'nın yer altı dünyasına ilk adımını atmıştır. Çalıştıkları adamlardan birisi Ray Bulgarin'dir. Niko'nun, Bulgarin için İtalya'ya insan kaçırması gereken gemi Adriyatik'de batmış, Niko yüzerek kurtulmuştur fakat Ray Bulgarin tatmin olmamış ve Niko'yu parasını çalmak ve gemisini sabote etmekle suçlamış, Niko bunun üzerine hem savaşta grubuna ihanet eden hainden intikam almak, hemde Ray Bulgarin belasından kurtulmak için Liberty City'ye, kuzeninin yanına taşınmıştır.

OynanışEdit

Tumblr m6qxp989vi1r5mv3to1 500

GTA IV Poster

Oyunda en mutlak yenilik çoğu oyuncuya göre yeni silah kullanım sistemiydi. Üçüncü Şahıs Nişancı sistemi geliştirilmiş, artık oyunda siper alabiliyorduk. Hedefe nişan aldığımız zaman yuvarlağın içerisindeki 8 bölmede belirtilir. Eğer nişan aldığınız kişi görev esnasında vurmanız gerekmeyen veya vurmamanız gereken bir kişiyse bu yuvarlak yeşil renkte, veya bu kişi hedefteki kişiyse yuvarlak kırmızı renkte görülebilir. Hedefin zırh durumunu gösteren ek ise mavi olarak yine nişan yuvarlağında belirtilir.

Haritayı oyunun sol alt köşesinde veya menüde görmek mümkün. Ayrıca oyun anında gördüğümüz sol alttaki haritanın etrafında canımızı gösteren yeşil renkli yarım daire Niko'nun kalan canını gösterir. Yine haritanın etrafında yarım dairede gördüğümüz mavi yarım daire Niko'nun eğer varsa zırhını ve zırh sağlığını gösterir.

Oyunda diğer oyunların aksine sadece yemek yiyerek azalan canımızı çoğaltmıyor, soda içerek, fahişe servisleri kullanarak, uyuyarak, sağlık çantalarını kullanarak, bulunduğumuz yere sağlık görevlileri çağırarak veya Niko'nun sağlık geliştirme yeteneği olan kız arkadaşlarından birini arayarakta canımızı arttırabiliyoruz.

Oyunda ilk defa yeni bir iletişim sistemi karşımıza çıkmış. Yeni sisteme göre karakterimiz diğer insanlarla telefon üzerinden iletişime geçebiliyor, hatta görevlerin genelinin haritadaki ikonu telefon konuşmalarından sonra geliyor... Oyuna gelen bir diğer ilk ise internet oldu. Oyunda internette takılabiliyor, sevgili yapabiliyor, e-postalarımızı okuyabiliyoruz. 

Oyunda polis işleyişi çok fazla değişmemiştir. Sokakta yürürken halkın arasında bir adam öldürüp oradan yavaşça eğer etrafdan bir polis arabası veya polis geçmiyorsa yürüyerek gidebiliyoruz... Fakat oyundaki polisten kurtulma olayında büyük değişiklikler var. Polisler tarafından arandığınızda
5234

GTA 4'de sil baştan yapılan silahlı çatışma sistemi

yüksek derecede arandığınız yerler haritada yuvarlak bir alanda bize gösteriliyor. Amacımız ise polislere görülmeden belli bir müddet zaman geçirmek, sonrasında yıldızlar yanıp sönmeye başlıyor ve yıldızlar yanıp söndükten sonra yıldız seviyemiz tamamen siliniyor.

Oyunun Geçtiği Yer: Liberty CityEdit

Liberty City, Grand Theft Auto (Seri)'de 5. kere olayın geçtiği yer olmuştur. Daha önceden Grand Theft Auto (Oyun), Grand Theft Auto III (3), Grand Theft Auto: Advance, Grand Theft Auto: Liberty City oyunlarındaki hikayelerde Liberty City'de geçmiştir.

Liberty City tema olarak 3 adadan ve bir dağlık alandan (upstate) oluşur. Adalar Portland, Staunton ve Shoreside Vale'dir. En küçük ada Portland, en büyüğü Shoreside Vale'dir.  

Liberty City'de toplam 20 mahalle vardır. Bunlar; Eaglewood, Hackenslash, Fort Law, Schlechberg, Guernsey City, New Guernsey, Nolaw, Island Height, Park, Island City, Law Island, Nixon Island, Estoria, Kings, Ardler, Brocklyn, Tellberg, Brocklyn Docks, Brix ve Island View

Daha fazla bilgi için; Liberty City

Multiplayer Edit

Oyunu tam 15 farklı modda çevrimiçi oynayabiliyoruz. Oyunu konsollardan 16, PC'den 32'ye kadar kişi aynı anda oynayabiliyor. Oyunu ilk açan oyuncular oyundaki trafik, silah ve polis olup olmaması gibi bazı şeyleri ayarlayabiliyorlar. Oyundaki Multiplayer haritasi ile Singleplayer haritası arasında bir fark yok. Çevrimiçi oyunda sıralamalı (ranked) ve sıralamasız (unranked) olmak üzere iki seçenek vardır. Sıralamalı olanda ödül oyuncuların sıralaması dikkate alınarak alınan paradır. 2'ye bölünmüş ekran seçeneği oyunda etkin değildir. Konsolda olmayan LAN seçeneği PC oyuncuları için eklenmişdir. 

PC Sürümündeki Teknik SorunlarEdit

Oyun PC'ye, Xbox 360 ve PlayStation 3'den 8 ay gibi uzun bir süre sonra çıkmıştır. Oyun PC'ye ilk çıktığında oyunu en yüksek çözünürlükte ve yüksek kalitede açacak bilgisayar yoktu. Bunun sebebi ise oyundaki optimizasyon sorunları olmasıydı. Bunun üzerine Rockstar Games oyunun 1.1, .1.2, 1.3, 1.4 ve son olarak 1.7 sürümlerini çıkartmıştır.